Thursday, July 29, 2010

Debaran Natijah...tubik doh ko??


Debaran Natijah....aik macam biasa je dengar ayat ni...hahaha..nanti sahabat-sahabat akan dengar juga perkataan "Debaran Natijah" ni...tunggu je tau,

Sekarang ni orang duk tunggu dengan ayat "bila nak keluar natijah imtihan,cuak aku ni". Itulah ayat yang selalu keluar dari mulut sahabat-sahabatku...huhu. Dalam status YM pun orang dah mula letak doa "ya Allah luluskan daku","aku pasrah pada Mu","aku redho atas segala ketentuan Mu" dan sebagainya. Ada pula letak dalam status FB dan banyak lagi. Nak menunjukkan bahawasanya kita tidak akan dapat lari dari bergantung dengan sesuatu. Pastinya bergantung dengan Tuhan yang Esa.

Manusia selalu leka dan lalai (pesanan untuk penulis dan sahabat yang lain) dengan nikmat yang ada tapi bila dalam kesusahan yang memerlukan bantuan atau tempat bergantung,baru nak tunduk dengan muka sekupang (muka Qurush) mintak macam-macam. Moga kita semua jauh dari perkara-perkara tersebut.

Apa pun keputusannya yang kita dapat,pastinya ia dari Allah yang Maha Bijaksana mengatur kehidupan kita dan pasti ianya paling terbaik buat kita.

No comments:

Post a Comment

Iklaneka

Gambar KPIPM